Hogy miért nem tanultam meg korábban főzni?

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

....és hogyan készítem az ételeket ma?

Gyerekkoromban nagymamám ösztönös főzéstudományát csodáltam, aki szerintem soha nem látott szakácskönyvet, a hozzávalókat érzéssel adagolta és keverte egymáshoz. Mivel vidéken nőttem fel, a hagyományos magyar ételek, mint csirkepaprikás, töltött káposzta, rántott hús, pacal, kolbász és még sorolhatnám, szerepeltek mindennapi ételeink között. Bár a nagyon zsírosat és vörös húsokat nem tudtam megenni, az ételekben hagyományosan keveredett a hús, krumpli, rizs, tej, tészta, zsír és cukor.

Mivel nem szerettem a véres húsdarabok látványát, a sült hús és sült krumpli szagokat, elkerültem a konyhát, amikor csak lehetett. Megtehettem, hiszen nagymamám mindenről gondoskodott. Később, amikor elkezdtem az önálló felnőtt életet, akkor csak félkész ételeket vásároltam, hiszen úgy gondoltam a főzésre nincs időm.

Amióta egészségesen étkezem, élvezem a főzést és megtanultam, hogy az a jó, ha minél egyszerűbben, minél kevesebb alapanyagból készítem el az ételeket. Az étrend kialakításánál odafigyelek a megfelelő ételtársításokra. Az alapanyagokból megpróbálok minél tisztább, vegyszermentes terméket választani. Ha nem is tudok mindenből bioterméket vásárolni, a piacon keresem azokat a kistermelőket, akikről tudom, hogy magyar, és nem agyonmérgezett zöldséget-gyümölcsöt árusítanak.

 

A gyümölcsöket nyersen fogyasztom, de a zöldségeknél is ügyelek arra, hogy fele részben nyersen kerüljenek a tányérba. Ugyanis a főzés megöli az enzimeket, nehezen emészthetőek lesznek az aminosavak, a túlfőzött, agyonkezelt ételek elvesztik eredeti tápanyagukat és belőlük a test számára használhatatlan anyagok szívódnak fel. Ezért a feldolgozott, tartósított ételek fogyasztása állandó éhségérzethez vezet. Ma már megszoktam, hogy az elfogyasztott étel mennyiségénél sokkal többet számít a minősége, hogy minél természetesebb, élettelibb legyen, és ne tartalmazzon tartósítószereket, vegyszereket, színezékeket, festőanyagokat és stabilizátorokat. Odafigyelek, hogy inkább pároljam, és ne főzzem túl a zöldségeket, gabonákat. A húsokat, az állati eredetű zsírokat, a finomított fehér lisztet, a finomított cukrokat, finomított olajokat, a tojást és a tehéntejet kizártam az étkezésemből. A fritőzben vagy serpenyőben hevített olajjal sütés helyett inkább a sütőt választom, ahol olajjal meglocsolom és megsütöm az ételt. A finomított olajok helyett tisztított vajjal vagy hidegen sajtolt olíva- illetve szezámolajjal sütöm az ételeket. A főzéshez, legyen szó levesről vagy teáról, tisztított, lúgosított vizet használok, a sózáshoz pedig tengeri vagy himalája sót. A fűszereket imádom, de száműztem minden olyan ízesítőt, fűszerkeveréket, amelyben adalékanyagok, vagy ízfokozók, például nátrium-glutamát van. A legjobbak a friss fűszernövények, vagy a bioboltokban kapható szárított fűszerkeverékek, mint például a Vegamix.

Ha sűríteni kell, akkor zabliszt vagy tönkölybúzaliszt, esetleg zabpehely jöhet számításba. A cukor helyett pedig első számú kedvencem a méz, illetve használok még xilitet vagy sztíviát is az édesítéshez.

Döbbenetes a felismerés, hogy van zamata a gyümölcsöknek! A természetes ízeket korábban elnyomták a mesterséges ízesítők, ízfokozók. Már néhány hét egészséges étkezés után könnyebbnek, tisztábbnak éreztem a testem, immunrendszerem megerősödött, a betegségekkel is hatékonyabban veszi fel a küzdelmet. A sok élő ételnek köszönhetően sokkal erősebb, energikusabb lettem!

főnixmadár

PARTNEREK

Közelgő események

No current events.

Kövesd a főnixmadarat!

SFbBox by afl odds